domingo, 15 de noviembre de 2009

Autoestima

Aquesta setmana hem tractat l'autoestima a classe de fonaments de psicologia i l'he pogut observar dese dos punts de vista, una del model presentat per Nathaniel Branden i l'altre, el model Rogerià presentat per Rogers, aquesta ultima seria una viso més humanista.

La primera visió de l'autoestima deia que aquesta
comptava de dos components:
-
l'eficacia personal, és a dir, sentir que t'en surts be de les coses
- respecte a un mateix, és a dir,
acceptar-te a tu mateix.
Nathaniel també presenta els 6 pilars de l'autostima per poder-la aconseguir. I també mostra una altre manera de pujar l'autoestima que consisteix en una serie de frases que has de acabar de completar.

La segona visió presentada per Rogers, consistia en que l'autoestima
estava composada per dos peces:
Jo ideal: com ens agradaria ser
imatge del jo: com creiem que som
Rogers diu que si hi ha molta distància de semblança entre els dos jo, l'autoestima serà
baixa i per pujar-la hem de escorçar la distancia.

Després vam fer una practica molt interessant en que consistia en ajudar
algú a pujar l'autoestima, un dels casos que vam plantejar va ser la de un noi que li havia baixat l'autoestima des de que va tallar amb la seva novia i li proposem una serie de activitats per que pugi l'autoestima.

Amb tot això de l'autoestima he buscat informació i m'agradaria
ressaltar una cosa que he trobat. Segons l'autoestima per Renny Yagosesky és un recurs integral i que fa possible el desenvolupament personal, també diu que l'autoestima ens afecta a la salut, a les relacions i a la productivitat. M'ha fet penar això de que afecta a la salut ja que no m'ho separava.

1 comentario:

  1. Està molt bé que hagis començat a investigar pel teu propi compte, Adrià!
    Bon post!

    ResponderEliminar